arrow-downarrow-leftarrow-rightcheckclipboardfacebookgluegoogle-plusimec-whiteinstagramlogo gentimecdekrookbib_liggend_kleingebruik_neglogo ovlsogentpartner-ugentVlaanderen_verbeelding werktselecttwitterpartner-ugentyoutube
Menu

Media-innovatieweek

Onderzoek | 22 oktober tot 26 oktober 2018

Hoe kunnen we studenten best klaarstomen voor jobs in de digitale economie? Door hen uitgebreid te laten kennismaken met belangrijke stemmen in de media- en innovatiesector! Dat doet UGent tijdens de media-innovatieweek (#MIW18). Een initiatief van de vakgroep Communicatiewetenschappen, voor alle masterstudenten van de UGent.

Miw18 Weekschema

Wat is de media-innovatieweek?

Dankzij lezingen, debatten en workshops kunnen masterstudenten tijdens de week van 22 tot 26 oktober kennis maken met belangrijke industriële en academische spelers in de innovatiesector.

Naast masterstudenten Communicatiewetenschappen verwelkomt De Krook ook studenten Handelswetenschappen, Ingenieurswetenschappen, Psychologie en Pedagogische Wetenschappen van de UGent, alsook studenten Communicatiewetenschappen van de VUB.

 

Een greep uit het programma

Paneldebat met de topman van Google

* Volzet

Op dinsdag 23/10 verwelkomt De Krook Thierry Geerts voor de boekvoorstelling van 'Digitalis', een krachtig pleidooi om in deze tijden van digitalisering de angst opzij te schuiven en de vooruitgang te omarmen. Nadien volgt een debat met Alexander De Croo (Minister Digitale Agenda) en Pascale Van Damme (CEO Dell emc en ICT Woman of the Year 2014).

Meer weten? Bezoek de webpagina.

Digital Economy Day 

Op vrijdag 26/10 verhuist de media-innovatieweek van De Krook en de Aula naar het ICC voor de Digital Economy Day. Voor dit slotmoment slaan we de handen in elkaar met Samsung. Op het programma staat een panelgesprek tussen bedrijven en academici.

Meer weten? Bezoek de website van Samsung Benelux.

Do Tracks

Een week lang wordt De Krook een tweede thuis voor studenten van de Do Tracks, een hands-on traject. Studenten kunnen kiezen tussen een twintigtal tracks waarin ze praktisch aan de slag gaan met een digital skill zoals vlogging, podcasting, datavisualisatie, digital storytelling of 360 video. Je kan hen een hele week online volgen op sociale media via #MIW18 of on air via krookbewoner Urgent.fm (in Vers Geperst tussen 7 en 8u of in Spoetnik tussen 17 en 19u).